Än lever käringen

Det utlovades regn idag och det är inte utan att jag hoppades lite att det skulle komma i tid för att hindra mig från ett nytt gympapass. (för vid regn går min gräns för galenskapen!) Tyvärr kom inte regnet förrän nu, vilket innebär att vi har genomlidit ännu ett pass i det gröna.

Måste säga att jag är djupt imponerad över att mina armar och ben tycks ha gjort en överenskommelse att samarbeta. Det gick mycket bättre idag. Å andra sidan tror jag att tjejen som höll i dagens övningar inte hade fullt så graciösa ambitioner. Hon verkade vara mer införstådd med att de flesta av oss som är på plats inte är några atleter.

Tiden gick lite fortare idag och jag hängde med rätt bra. Alla övningar som innehåller hopp, hoppar jag dock över. Det tål inte mina ben. Men allt annat gick över förväntan.

Med risk för att 1) ta död på mina redan chockade vänner (Sofia framför allt) och 2) bli bortforslad med tvångströja, kan jag även avslöja att jag både i måndags och idag efter träningen bestämde mig för att äta något ”lätt och nyttigt”. NEJ, jag har inte slagit huvudet!! Idag blev det en bit stekt lax med en enkel sallad till. Ingen sås, inget vin. Visst är jag duktig?

Snart inleds min åtta veckor långa semester. Måndag är sista arbetsdagen, heter det. Jag har mina tvivel. Det har blivit väldigt mycket på slutet, något som jag inte alls hade förväntat mig. Frågan är om jag kommer att bli klar i tid. Annars får det väl bli en arbetsdag till. Vi får se. Men med åtta veckors ledigt framför sig känns det inte som en stor uppoffring…

One thought on “Än lever käringen

Lämna en kommentar

