Long time no see

Usch så dåligt jag varit på att uppdatera här. Ibland finns det hur mycket som helst att skriva om och ibland står det still. Men idag hände en rolig sak, Bertil fick en praktikplats i sommar! Under fyra veckor ska han vara på Glassfabriken genom Ung i sommar. Det känns bra att han får en vettig sysselsättning och får känna på att tjäna sina egna pengar. Han måste komma igång med något, det går inte att gå här och drälla hela sommaren. Jätteskönt känns det. Själv är han väl måttligt intresserad, men det kommer att göra honom gott. En merit för framtida jobb han ska söka. Han har ju tvingats söka ett helgjobb till hösten också och då kommer det här som en skänk från ovan eftersom det ger honom erfarenheter som kommer att behövas… :-)

I tisdags var jag och Susanne på mingelkväll på Jägersro. Alla som gått travskolan var inbjudna och vi fick göra studiebesök både i måldomartornet och i teknikrummet. Man tänker inte på att alla filmer som visas på TV-apparaterna runt omkring sköts av någon. Så det var en intressant visning av all teknisk utrustning som sköts av ett gäng nere i källaren. Sen bjöds det på grillat och vi hade en liten intern tävling där man skulle tippa ettan, tvåan, trean och fyran i två lopp. Den tävlingen vann Susanne! Priset var en biljett för två personer till en tisdagskväll inklusive entré, program, 2-rättersmeny, andelsspel och stallbacksvisning. Jättekul! Det får bli en tisdagskväll under semestern.

Nu är det bara tre veckor kvar att jobba innan min härligt långa semester börjar. Åtta långa veckor att njuta av livet på. Hoppas vi får en fin sommar, jag längtar efter stranden och livet på balkongen. Har en hel trave med böcker som väntar på att bli lästa. Men först har jag tre hektiska veckor framför mig. Jag som trodde jag skulle få en lugn avslutning på säsongen, som jag brukar. Men det händer saker hela tiden och jag börjar bli orolig för om jag ska hinna bli klar. Nästa vecka går det ju bort ett par dagar med Kristihimmelfärd, klämdag och nationaldag på det. En liten minisemester kan man väl säga.

Ja just det, jag har fått en ny kollega också! Åke har börjat jobba hos oss nu. Tänk vad livet går lustiga vägar ibland. Men det är bara trevligt, vi har ju inte pratat så mycket med varandra det senaste året. Nu blir det lite mer naturligt och det känns bara bra.

Lämna en kommentar

