Slutet gott allting gott

Till slut kom det, sms:et från apoteket på Värnhem och jag kunde gå och hämta mina D-vitamindroppar i måndags. Döm om min förvåning när hon även hade en ask med B12 till mig… Det som var beställt – OCH avbeställt! – till Bergsgatan.

I tisdags ringde dessutom chefen för Bergsgatan, som fått ta del av ett väldigt kritiskt mail från mig och hon var alldeles förtvivlad över hur det gått till. Det visade sig då att de hade beställt hem B12 till mig direkt efter telefonsamtalet, men tjejen på Värnhem hade inte klickat OK på beställningen. Därför fanns det inget namn eller personnummer de kunde lägga undan medicinen till. Kundtjänstmannen borde ha kopplat mig till apoteket.

Jag fick också besked på att jag kunde komma dit och hämta pengarna jag lagt ut, till och med för de extra D-vitaminer jag köpt. Detta trots att det inte var deras fel, utan Värnhems.

Det lönar sig att protestera när något blivit fel! Men jag tror jag väljer en annan apotekskedja nästa gång…

Lämna en kommentar

