Slut på ledighet

Smärtans år, 2010, är äntligen över! Det var inget roligt år, på mer än ett sätt. Jag har väl aldrig mått så dåligt och blivit så missförstådd någonsin. Hur man än gör så blir det fel, hur välvillig man än är så tolkas det fel. Otack är världens lön, så tröttsamt. Och så all värk på det, att inte kunna göra kul saker för att jag vetat att jag inte skulle orka stå och gå så länge. Ett helt år fullproppad med värktabletter. Det var mer än jag orkade med faktiskt. Tappade omotiverat 4 kilo på fem veckor innan jag åkte in för min operation. Gick på knäna på slutet, men nu mår jag bra igen. :-) Utvilad och med nya krafter ser jag fram emot 2011.

Nu anser jag att jag har varit hemma länge nog! Jag är sjukskriven en hel månad till, men varför då? Det finns absolut ingen anledning till det, så i morgon tänker jag börja jobba igen. Halvtid till att börja med för att känna efter, men jag tror inte det ska vara några som helst problem. Ska till sjukgymnast i morgon eftermiddag, så jag får väl höra vad hon säger. Men bannar hon mig inte blir det snart full tid igen. Jag har ju inte direkt ett tungt arbete och kan alternera sittande med stående. Det blir säkert hur bra som helst. Det är tröttsamt att gå hemma, särskilt på den här årstiden. Hade jag bara kunnat nyttja min balkong hade det inte varit fullt så frustrerande. ;)

Gott nytt år alla! Må 2011 bjuda på många skratt och trevligheter. I år fyller jag den stora nollan, men då tänker jag inte vara hemma. Har en liten solresa planerad, denna gången utan en tjurig tonåring. Det ser jag verkligen fram emot. Men det är långt dit, först ska vi ha en underbar vår och sommar. Och ju förr våren anländer desto bättre. Nu är jag trött på vinter och snö.

Lämna en kommentar

