Årets julklapp

Årets julklapp kan man inte köpa i affären. Årets julklapp fick jag redan den 9 december och skördar nu frukten av. Årets julklapp för min del är helt klart min operation! Åh så  bra jag mår nu! Mina lösa funderingar på att lämna kryckorna hemma omsattes snabbt i praktik. Varför inte testa? Ett smart drag har det visat sig eftersom jag inte har några som helst problem att gå ute heller utan dem. Kryckorna är nu förpassade till skamvrån för evigt.

Idag tog jag bussen för att hälsa på mina kära kollegor och önska dem god jul och avtacka kökschefen som tyvärr lämnar oss idag. Jag passade på att uträtta några småsaker och efter några timmar begav jag mig hem igen. Under hela dagen har jag inte tagit en enda värktablett och jag mår hur bra som helst! Lite trött i ryggen efter att ha suttit en del, men för övrigt helt underbart! Jag är så lycklig över att mitt år med ständig värk och pillerknaprande tycks vara över!

Min nya Gud heter Max Tenne – ortopeden som räddade mitt liv. Han var inte bara en duktig kirurg utan även snygg att titta på… ;-)

I morgon ska stygnen tas och sen ska jag fira jul och nyår. Jag räknar kallt med att vara tillbaka på jobbet efter helgerna. Om inte på full tid så åtminstone några timmar om dagen. Härligt! :-)

One thought on “Årets julklapp

Lämna en kommentar

