En doft av sommar

Har suttit ett par timmar i solen på min ljuvliga balkong med en skål jordnötter, en kall öl och en bok. Solglasögonen på och kläderna av. Underbart! Fågelkvitter och en doft av grill nere ifrån gården. Så härligt! Snart är det sommar, bara 9 veckor kvar till min efterlängtade semester. Nu längtar jag bara bort från kontoret, bort från instängdhet, bort från tidiga morgnar och bort från en chef som behandlar mig (och alla andra) som en oduglig tonåring. Bort, bort, bort. Och förhoppningsvis en resa till Bulgarien, bara den där dumma vulkanen kan sluta spotta aska snart.

Igår fick jag och farmor oss ett par goda skratt på Slagthuset. Claes Malmberg, Magnus Härenstam, Claes Månsson och Henrik Hjelt i högform, det kan ju bara inte gå fel. Farmor som aldrig hört talas om The Producers förut var jättenöjd med eftermiddagen också. Och för den som tycker om att skratta och dessutom gillar musicaler kan jag varmt rekommendera föreställningen. Fast gästspelet är snart slut, så man får skynda sig…

Ringde vårdcentralen idag för att få besked om magnetröntgen. Jodå svaret har kommit, men sköterskan i telefonen fick inte lämna ut några resultat utan nu måste jag invänta telefonsamtal från Fru Doktor, som enligt planen ska ringa mig torsdag morgon. Spänningen stiger!

Lämna en kommentar

