Härligt med lite ledigt

Äntligen blev det Påsk, inte för att jag bryr mig så mycket om påsken som sådan, men det är fyra lediga dagar att njuta av. Lite sol blev det ju och då passade jag på att göra vårfint på balkongen, med ny fräsch matta, nyputsade fönster, fler penséer och till och med ett litet påskris. Eftersom Bertil är allergisk tar jag aldrig in påskriset i lägenheten utan pyntar min lilla självsådda björk på balkongen i stället. Det blir precis lika fint.

Igår åt vi en enkel påsklunch tillsammans med Susanne och sen satt hon och jag ett par timmar i solen på balkongen. Det var jätteskönt och nu känns det att våren faktiskt är på G och att det kommer bli en sommar även i år. Det kan inte gå fort nog nu, jag längtar verkligen efter solen och värmen. Nu hoppas jag bara att det blir en riktigt fin sommar eftersom den där tilltänkta resan med största sannolikhet inte blir av. Känner att jag sviker Bertil lite och det känns såklart inte bra. Han har ju ingen annan resa att se fram emot heller vad jag kan förstå på hans pappa. Åtta långa ensamma veckor… :((

På torsdag står vår guldklimp på startlistan för första gången i sitt liv. Synd bara att det blev på Åby och inte på Jägersro. Det hade varit skoj att se henne tävla. Nu får vi hålla tummarna ändå och hoppas det går bra. Vill du se hur fin hon är kan du titta på http://keep-it-face.spaces.live.com där jag har fått några fina bilder av henne från andra delägare.

Lämna en kommentar

