Så ofantligt trött

Alla dessa piller gör mig så ofantligt trött. Jag kan stå och sova emellanåt och somnar ofelbart i soffan en stund på kvällen. Det går inte att hålla ögonen öppna. Att jag sen har fått fullt upp på jobbet gör ju inte saken bättre. Min danska chef har sagt upp sig och slutar nästa fredag. Innan dess vill hon ha allt material klart fram till hösten. Puh! Och ovanpå det byter vi buffé på måndag, då allt övrigt material ska bytas. Så nu är det eld i baken minsann. Men å andra sidan har jag hellre mycket att göra, än att sitta och inte riktigt veta hur man ska få tiden att gå. Det är så på mitt jobb, antingen är det fullt ös medvetslös, eller så är det total stiltje.

Ingen ro hemma heller för Bertil måste som vanligt jagas med sina projekt. Han hade ett projekt i matte/bild som han fick redan innan vårt IUP-samtal för en månad sedan. Han skulle "uppfinna" en abstrakt sak och sen göra en förpackning, med ritningar och uträkningar. De hade helt fria händer och fick använda precis vad som helst till förpackningen. Ett guldläge att "leka" och skapa. "Uppfinningen", ett regnmoln som man kan plocka fram när det behövs, kom han på ganska tidigt, men sen blev det stopp. Jag vet inte hur många gånger jag jagat honom med det… "Har du pratat med dina lärare så du kan komma vidare?" nä det hade han inte, tusen ursäkter varför. "Du måste prata med bildläraren så du får tips om material till förpackningen…" Och så vidare. Han hade koll… ja eller hur. Igår kom han hem med en bit kartong att göra en låda av. Redovisning idag… Det hela blev ett hastverk, det blev klart förvisso, men… jag blir så trött. Samma sak varenda gång. Ovanpå det projektet har han ett annat som han inte heller är klar med, det ska lämnas in på fredag. Hade inte jag satt upp riktlinjer och stoppat övrig datoranvändning hade han inte haft så mycket som en rad klar. Att han aldrig lär sig. Tydligen har han ovanpå det även en teknikuppgift som ska redovisas i morgon, det hade jag ingen aning om, det har han inte sagt ett ljud om trots att jag frågat flera gånger om han verkligen inte har några andra läxor. Det sitter han med nu… Det är verkligen tröttsamt.

Här kommer fler bilder på fina Keep It Face från Kick off i lördags. Stor och ståtlig är hon!

Här med sin skötare Caroline som jag måste ringa i veckan för att höra hur allt går. Jag är ju stallinformatör nu, så jag får se till att hålla mig uppdaterad.

Och med tränare Thomas Uhrberg i sulkyn tog hon ett par varv för att visa upp sig i snålblåsten,

:

Lämna en kommentar

