Prickig :((

Jaha, då fick jag såklart en allergisk reaktion på all medicin jag äter. Alldeles prickig över hela kroppen med tillhörande klåda. Olidligt! Är det inte det ena så är det bannemej det andra. Nu måste jag sluta med tabletterna, det är bara att hoppas att de under tiden hunnit läka det som gjorde ont och att jag från och med nu är helt frisk. Fast jag tvivlar förstås på det eftersom jag känner att det finns kvar långt där inne. Suck. Aldrig får man vara glad.

Var på datortomografi i torsdags och väntar på resultatet i början av veckan, men det inkluderade såklart inte höften utan bara det förbannade revbenet som inte besvärar mig för fem öre. Varför kan de inte ta allt på en gång när man ändå är där?? Bara 10 cm längre ner ju. Jag väntar fortfarande på tid för magnetröntgen, men det kan väl ta tid att få det. Det här är säkert inget högprioriterat ärende. Ett eventuellt diskbråck är väl inget att oja sig över.

Bertil är i Stockholm med pappa över helgen. Jättekul för honom att han fick följa med den här gången. Han behöver göra lite kul saker ibland. Jag blir orolig för honom när han alltid sitter ensam framför datorn. Men han vill ju inget. Jag känner mig som tjuren Ferdinands mamma… Inte som en ko då alltså, utan som en orolig mamma som inte förstår sitt lilla barn som bara vill sitta där och "lukta på blommorna". Jag får väl å andra sidan vara glad över att han inte är ute och super och slår sönder stan på fredags- och lördagskvällarna. Det är inte lätt att vara mamma minsann, varken till små eller stora barn.

Lämna en kommentar

