Kontorsstolens nya liv

Sista helgdagen på ett tag. Måste säga att det varit skönt med mycket ledigt, även om jag inte riktigt kunnat njuta av ledigheten på riktigt. Jag har nu så ont i min höft att jag frampå eftermiddagarna har mycket svårt att stå och gå. Till och med en liten promenad till och från Coop, som tar max 30 minuter totalt, är en plåga. Så de flesta lediga dagarna har jag mest legat i soffan och läst och vilat. Hade ju så gärna velat gå ut på några långa härliga promenader med Bertil, men till hans stora glädje har det inte blivit något av det. Å andra sidan har han fått ett par nya uppgifter i hemmet nu när jag inte kan stå några längre stunder, så han har fått hjälpa till med både matlagning och disk. Det julbar han inte lika mycket över förstås.

Själv har jag kommit på den geniala idén att använda Bertils gamla avlagda skrivbordsstol i köket. Den är väldigt praktisk att sitta på och kasa runt med när jag lagar mat och så snurrar man ett halvt varv och hämtar saker ur kylen. Hur bra som helst. Nöden är uppfinningarnas moder. I måndags var jag på röntgen, så nu hoppas jag att man hittar felet och därmed också kan ge mig botemedlet, för det här är inte alls kul.

Jag längtar så efter att få resa till solen i sommar. Det hade jag ju tänkt redan förra året, men konstaterat att det blev för dyrt. Mycket för att jag tycker att en vecka är för lite och vill vara borta 14 dagar för att få något ut av resan. Men nu har jag resignerat, en vecka är trots allt bättre än ingen alls. Så jag satt i söndags och tittade runt lite. Både Ving och Fritidsresor har rubriker med billiga resor för "den lilla familjen", dvs. en vuxen med ett barn, sommaren 2010. Så jag klickade där, mest för att kolla om Bertil räknas som barn fortfarande. Men jag kom aldrig så långt för på båda resebyråerna anser man att "sommaren" om man är ensam med ett barn sträcker sig mellan mars och maj!!! Jag blev så irriterad. Vaddå sommar?? Det måste väl ändå räknas som vår. :((

Hur som helst, Ving har åter resor till Can Picafort på Mallorca, med hotell 50 meter från stranden. Samma hotell som vi var på för många år sen tillsammans med en kollega till mig och hennes son. Det skulle vara kul att komma tillbaka dit. Där var jättebra, för det var inte bara en turistort utan en ort med lokalbefolkning, vilket innebar ett helt annat utbud av affärer och även billigare än till exempel i Alcudia. Och stranden var kanonfin, massvis med snäckor att plocka, och inte så långgrunt, så det blev vågor vissa dagar. Helt underbart ställe och jag älskar Mallorca. Men Bertil vill till Bulgarien… det är förvisso några tusenlappar billigare, men de har ju så dålig mat. Vi får se, först måste jag bli av med min onda höft, annars är det ingen idé att åka bort. Vi får se hur vi gör, men sugen är jag i alla fall.

Lämna en kommentar

