Julefrid

Då sitter jag här och kopplar av efter vårt julfirande. I högtalarna strömmar musiken från min skiva med The Ark som jag fick av Bertil. De ljuva tonerna av Calleth you, cometh I får mig att drömma tillbaka till KB för ett par år sen. Den låten har en melodislinga som ger mig rysningar av välbehag. Bertil är nöjd och glad, han har fått sin lille julafton precis som han alltid har haft. Det blev en trevlig kväll med god mat och många paket. Vi tackar Anette för att vi fick låna Åke ett par timmar. Nu har Bertil åkt iväg till farmor och kusiner för ännu ett julfirande i morgon. Det blev en "riktig" jul i år.

Själv firar jag julafton med Susanne och hennes son Filip. Det blir lugnt och fridfullt och sen ska jag bara njuta av några dagars ledighet. Inte göra någonting alls. Bara vara för mig själv, läsa böcker och slappa. Det ska bli jätteskönt, jag behöver vila min rygg. Stort tack till Katarina och FAS-föreningen för hjälpmedel till att kurera den. :-))

Och det nästan bästa av allt (om man räknar bort att snön smält – må den inte visa sig igen denna vinter) vi har passerat vintersolståndet! Sakta, sakta kommer det att bli ljusare!

Nu återstår bara att önska alla en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!

Lämna en kommentar

