Terrorist?

Sa stod vi antligen dar, vid incheckningsdisken pa Kastrup. An en gang pa vag till Edinburgh. Det var inte sa manga fore oss i kon, men det var svettigt. Slutligen igenom och mot nasta flaskhals – sakerhetskontrollen. Denna gang var det manga fler i ko, tack och lov inte lika varmt.  Medan vi stod dar rullade en liten instruktionsfilm pa diverse skarmar och vad man skulle gora. Ta av jackan, ta av skarp, tomma fickor etc. Rediga som vi ar gjorde vi allt for att underlatta koandet, samtidigt som vi raljerade over alla andra som inte sett instruktionerna och darmed sinkade kon.
 
Aven om det var svalare blev det ganska snart varmt och svettigt. Torsten var stor nar vi antligen kom fram. Jag var forst igenom och vad hander da?? PIIIIP!! sa det. VA? Rakt upp pa en liten pall, spreta med benen och ut med armarna. Varsta terroristen kande jag mig som nar jag for forsta gangen i mitt liv blev kroppsvisiterad. Vad som pep vet vi inte, jag slapptes tack och lov. Bara for att upptacka att mitt handbagage dragits at sidan for sarskild inspektion. Nu var terroriststampeln definitiv. Efter en bra stund kom tullaren fram till mig och undrade om jag hade nagot olagligt i vaskan. Neej sa jag, oskylitgt, det tror jag inte. Man vet ju inte i dessa dagar, allt kan ju var farligt, till och med nasspray, som jag faktiskt tankt pa att stoppa i vanliga bagaget. Han rotade runt i handvaskan och hittade… HARSPARY! shit. Men av nagon underlig anledning fick jag behalla den.
 
Efter denna nagot pafrestande upplevelse var torsten annu storre och vi kastade oss over narmsta tankstalle. En kall ol har aldrig smakat battre!!
 
Framme i Edinburgh mottes vi, foga forvanande, av regn och blast. Tack och lov stod bussen pa hallplatsen och vi sprang for att inte missa den. Av pa Heymarket, som ligger precis vid vart hotell, och sen bara en kort promenad. Trodde vi. An gick vi hit och an gick vi dit, gata upp och gata ner, i regnet. Men vi hittade inte gatan. Och som gradde pa moset tappade min resvaska sitt ena hjul sa jag fick bara den. Men till slut! Antligen hittade vi ratt och till vart forsvar ska sagas att gatan vi skulle till inte hette samma sak pa kartan som i verkligheten. Inte konstigt att man gick fel!
 
Idag har vi varit pa utflykt hela dagen och den skriver jag om en annan dag, nu ar jag trott sa ogonen gar i kors. Men vi har det bra!! Och det ar mycket jul i Edinburgh!
Lämna en kommentar

