Jag fick en fråga…

Någon frågade mig varför jag inte har så mycket bilder på bloggen och mitt svar är att jag av princip inte lägger ut bilder på människor som inte har gett sitt samtycke till det. Och jag frågar som regel inte heller, eftersom jag inte tycker att bilder på personer behöver ligga offentligt. Internet används tyvärr många gånger på ett oetiskt sätt och det klipps och klistras av duktiga Photoshopanvändare och jag skulle må rysligt dåligt om det plötsligt dök upp ett fotomontage på någon av mina vänner i ett oetiskt sammahang. Även bilder på barn har en tendens att missbrukas och de kan lätt hamna på fel plats – för evigt. Därför får ni hålla tillgodo med endast text och inga bilder. Mina privata foton vill jag att de stannar in om vänskapskretsen.
Lämna en kommentar

