Min fantastiske tandläkare

Måste bara berätta att det finns tandläkare man kan känna sig helt trygg med! Min tandläkare försöker ALDRIG lura mig att göra några dyra behandlingar, tvärtom tycker han att så länge jag inte har ont så kan det vara som det är med bissingarna. Förra året bestämde jag mig trots allt för att försöka göra något av mina ruiner (har tre stycken halva tänder) och satte in en jacketkrona. Tyvärr funkade inte den, då det gjorde ont i tanden när jag tuggade, så den fick han ta bort igen. Det finns tydligen någonting längst ut i en krånglig rot som han inte kommer åt och det gör att en jacketkrona ovanpå tanden bara gör att det blir påfrestningar. Han sa att jag härmed hade en jacketkrona tillgodo hos honom om jag bestämmer mig för att göra ett nytt försök senare, vilket skulle innebära ett mycket större ingrepp som jag inte är beredd att göra. Jag har ju inte ont.
 
Idag var det dags för min årliga kontroll. Hade precis innan talat med en dam som fått en chock när hon var hos tandläkaren för ett tag sen, priset hade gått upp från 500 till hiskeliga 900:-. Så jag tog duktigt med pengar med mig. När jag låg där i tandläkarstolen och han tog tre röntgenlplåtar och tandsten tänkte jag att det nog inte skulle räcka ens med 900:- men döm om min förvåning när han sa att det kostade 600:-!! Och i nästa andetag frågade om inte han var skyldig mig för jacketkronan och om jag ville kunde vi dra av det där. Så jag behövde inte betala ett öre idag! Nu är han "bara" skyldig mig 2 700:- så jag kan gå många gånger till tandläkaren utan att det kommer att kosta mig något. Underbart!
Lämna en kommentar

