Snuvad på min sovmorgon :(

Gaah! Två lediga dagar att sova ut på och vad händer då? Jo i lördags var det dags för match klockan 9:00! Okristligt tidigt att vara i en bowlinghall. Nå, det var jag ju inställd på så den var väl rätt OK ändå. Sen åkte Bertil till sin pappa och jag åkte hem och satt nästan hela dagen på balkongen med Susanne, ett par pilsner och lite ost och kex, samtidigt som vi följde travet på TV. Det gjorde ju ingen glad, för det vara bara konstiga hästar som vann och vi gick i mål med två rätt.
 
Idag hade jag således en alldeles egen morgon och såg fram emot att få sova länge. Eller ja, länge och länge, jag brukar ju ändå vakna vid 7:30-8:00 ungefär, men då vaknar jag av mig själv. Gissa om jag blev glad när jag vaknade av att Bertils klocka gick igång!!! :((( For upp och in i hans rum, blind som jag är utan glasögon hittade jag inte vilken knapp jag skulle stänga av med, men till slut fick jag tyst på den. Gick in i min säng igen och drog täcket över huvudet. Skitsur. Men kände ändå efter en liten stund att jag nog skulle domna bort igen. Då gick hans klocka igång IGEN!! Hade tryckt på fel knapp. :( Beslutade mig då för att dra ur sladden istället och kastade mig ner under hans säng och drog ur.
 
Då är den förbannade klockan utrustad med ett strömavbrottslarm, så den satte igång att pipa ihärdigt. Nu var jag helt galen! Fick plugga i sladden igen och lyckades hitta rätt knapp. Men sen var det ju lögn att somna om. :( Så tack för den sovmorgonen! Hela helgen upp med tuppen. Och nu väntar en ny tråkig arbetsvecka.
 
Om en vecka är det konfirmation! Hujedamej, tänk att han klarade det! Han kan vara stolt över sig själv minsann.
Lämna en kommentar

