Hela huset skakade!

I morse när jag låg där i min halvdvala, mer medvetslös än vaken, började plötsligt hela huset att skaka. Det var ett helt nytt sätt att vakna på vill jag lova! Men efter en stund var jag ändå rätt osäker på om jag hade drömt eller om det var på riktigt. Men nu sa de på radion att hela Skåne känt av ett jordskalv. Jordskalv?? Här?? I Skåne? Helt otroligt! Sydsvenskan, Expressen och Aftonbladet har artiklar om detta fenomen. Det känns lite kusligt att det kan hända här…
Lämna en kommentar

