Jeeeezuz Christ!!

Åh så bra det var i söndags, vilken föreställning! Jesus Christ, så starkt! Det finns inga ord, det måste upplevas. Vi hade förmånen att få uppleva det hela på rad två, nästan så man kunde sträcka ut handen och ta på skådespelarna. Tur för oss att vi hamnade på vänster sida, där mycket av föreställningen utspelade sig. Till och med Bertil tyckte det var bra, men det är ju inte varje dag man ser någon piskas blodig rakt framför ögonen på sig. Och så mycket bra musik förstås. Han som spelade Judas hade en röst som trängde igenom allt, så otroligt kraftfull. Det var som sagt en mycket stark föreställning, varvad med en hel del humor, glitter och glamour. Kan rekommenderas, fast det finns väl inga biljetter kvar förstås.
 
Julen närmar sig med stormsteg men jag tycker jag saknar julstämning. Det känns fortfarande så avlägset, men det är hög tid att börja planera inköp så att vi får en god middag. Vi ska nämligen inte ha traditionell julmat i år, ingen är särskilt intresserad av den ändå, så vi gör en "dansk fläskesteg" med rödkål och smaskig brun sås istället. Jag älskar brun sås, kan äta den med sked. Det enda juliga, vad gäller maten, blir glöggen till Kalle Anka och sill till förrätt, nåja och så Ris à la Malta till dessert. Så det blir nog rätt juligt ändå. ;)
 
Idag har vi varit och försökt jaga rätt på sista julklappen till Susanne, men det vill sig inte. Jag hittar inte vad jag letar efter, så jag får väl snart tänka i andra banor. Tiden är knapp. Annars är jag nöjd med mina julklappar, jag tycker jag har hittat precis "Det" till alla i år. I morgon ska det i alla fall köpas julgran! De är dyra i år har jag hört, men det skiter jag i. Jag vill ha en riktig gran annars blir det ingen riktig jul. Kungsgran ska det vara dessutom, de håller sig bäst. Men den kommer inte upp förrän på lillejulafton.
 
En vecka och en dag kvar att jobba, sen blir det äntligen lite ledigt! Tjohoooo! Det har varit ett par intensiva månader och det ska verkligen bli skönt att koppla av.
Lämna en kommentar

