Länge sen…

Jodå, jag lever, har bara inte orkat skriva något även om livet inte stått stilla här. Ibland blir livet bara övermäktigt och jobbet tar för närvarande all min energi. Vi går in i högsäsong nu och övertidstimmarna staplas. Helgerna försvinner innan man hinner blinka och så rullar det på. Idag var det en fantastisk dag, rena vårvädret. Bertil och jag tog en låååång promenad, ner till stranden och mellanlandade på kallbadhuset för en fika. Vi var ute över två timmar och det var ljuvligt.
 
"Lille" B kom till slut iväg på sitt koncentrationsläger, oj förlåt, konfirmationsläger menar jag. Det var under protester dock, men jösses det är dags att han tar några vuxenpoäng och vågar ta en utmaning. Löftet var att han skulle bli hämtad på kvällen om han höll på att dö. Vilket naturligtvis inte blev aktuellt. Det kanske inte var världens roligaste upplevelse, men heller inget han dog av. Och när han kom hem pratade han direkt om nästa läger… Nu vet han att han klarar av även sånt.
 
Nästa läger kommer dock att inträffa långt före nästa konfirmationsläger, för vi har precis fått en inbjudan till ett bowlingläger i januari. Det tycker jag absolut han ska åka på också, det är åtminstone något han verkligen både gillar och kan. Det är två övernattningar i Ängelholm och dagar späckade med bowling och annat skoj. Det kommer att bli kul, det är jag övertygad om och han behöver verkligen komma ut bland andra i hans ålder. Och vad är bättre då än att förena det med något han älskar?
 
Nu drar det ihop sig till höstens stora begivenheter. Först ska vi se Mamma Mia på Malmö Arena. Det ser jag verkligen fram emot, både för musikalens skull men även för att jag är nyfiken på Malmö Arena. Veckan efter ska vi sen äntligen se Jesus Christ Superstar. Den har ju fått stående ovationer och så gott som bara fin kritik. Två av mina vänner har sett den och båda var förtjusta. Jag längtar!!
 
Sen kommer julen med stormsteg. För första gången på 9 år ser det ut som att jag ska få fira julafton med min son! Hans farmor och farfar har visst bestämt sig för att stanna på Gran Canaria över julen och kusinerna från Stockholm stannar hemma i år. Det öppnar för en julafton med familjen. Eller hur man nu ska kalla det. Bertil ska såklart vara här med oss och jag har även bjudit in Åke, om han sen väljer att komma vet jag inte. Men det lutar nog åt att det blir så, jag hoppas det, för Bertils skull. Det hade varit roligt för honom att ha sin lilla familj samlad på julafton. För även om vi vuxna valt att leva på var sitt håll, så är vi fortfarande Bertils familj. Det kan ingen ta ifrån oss.
Lämna en kommentar

