Fler gråa hår

Gråhårig har jag varit länge, även om jag försöker dölja det. Men nu tror jag snart jag är vithårig… Ny dator, nya problem = fler gråa hår. Efter att ha svettats vid min nya dator X antal timmar har jag nu fått alla nödvändiga program installerade och alla dokument på plats. Men inte utan problem förstås. Internet kan jag inte ställa in som jag vill, har uppenbarligen ingen behörighet till det. Något som givetvis – förhoppningsvis – kan fixas. Nya webbprogrammet fattade jag inte ett jota av, så det fick avinstalleras och det gamla in. Efter att ha svettats en halvtimme fick jag äntligen kontakt med servrarna på hemsidorna. Pust. Till slut när allt var klart visade det sig att jag plötsligt inte längre kunde skicka mail från min Outlook Express, något som gick alldeles utmärkt på förmiddagen… ??? DÄR har jag ju inte gjort några ändringar. Jag får så ont i magen, för att inte tala om alla nya gråa hår som bildats under dessa två dagar.
 
Och idag ska jag återuppta tandläkarbesöken. Min jacketkrona som jag fick i början av sommaren blev ju inte bra, tanden under var det något problem med (surprise) så kronan åkte av igen. Nu måste tandläkaren försöka hitta vad som är fel, laga det och sen dags för ny krona. Inget jag ser fram emot alls. Sist jag var där hade jag så ont i munnen att jag trodde jag skulle svimma. Det har jag inte lust att uppleva igen. Dessutom har jag en känsla av att tanden bakom kommer att krascha inom kort vilket innebär ännu en jacketkrona. Så innan det här är klart lär jag inte bara vara vithårig, men även fattig – igen.
 
Och så försvann sommaren. :( Tur man börjar jobba snart…
Lämna en kommentar

