Årets julklapp

I veckan som gick fick jag en julklapp! Äntligen hittade jag något fint att köpa för det presentkort jag fick av Bertil i julas i secondhandaffären "Precis en sån". Det blev en underbar ljuslykta i smide som nu pryder sin plats i mitt köksfönster. Det är bra med sådana julklappar som räcker länge.
 
I veckan som gick fick jag mera minne! Ja till datorn alltså. Det blev väl något bättre, men tyvärr är det nog bara att inse att jag har gjort ett dåligt köp med min dator. Den är inte ämnad för sånt jag behöver den till och jag säger det igen – med eftertryck – handla inte på JME om du inte är 100% säker på vad du behöver!
 
I veckan som gick spillde jag också ketchup på en sprillans ny kjol, jag fick en vinfläck på ett sprillans nytt linne och Bertil köpte en ny kamera som han tappade i golvet innan det gått ett dygn. Kameran lyckades jag få rätt på tack och lov, linnet också, men kjolen… suck. Den är förvisso svart, så det syns inte så mycket, men ändå. Man blir så ledsen.
 
Nu ska jag snart göra en kraftansträngning och ta sommaruppehåll framför datorn. På måndag ska jag till kiropraktorn som ska få lov att vrida mig rätt och sätta lite nålar i mina armar. Sen MÅSTE jag ta en paus. Datorn äter upp allt för mycket av min tid. Och istället för att ringa och umgås med vänner sitter man här och chattar på MSN. Knasigt! Man glömmer ringa varandra och prata bort en stund när MSN finns.
 
Nu ska vi få ett par sommardagar och vad passar bättre än att inleda den datorfria tiden med sol och strandbesök? Lite kubb på kvällarna, eller bara en promenad i Västra hamnen, en kall öl, en picknick… nu är rätt tid att ta en välbehövlig paus. Den som har något viktigt att berätta får höra av sig på det gamla hederliga viset, telefonen.
 
Ha en skön sommar alla!
Lämna en kommentar

