Apoteksmonopolets bakisda

Ska du till apoteket? Se då till att du har gott om tid, en tidning med dig och kanske till och med picknickkorgen. För på apoteket måste man vara beredd på att få vänta – och vänta länge… 

 

Jag har ett recept som går ut den 14:e juni så idag var jag på apoteket för att hämta ut det som finns kvar. Kom in på apoteket – 20 nummer tills det var min tur!! 20!! Passade på att gå en runda på köpcentret och hittade ett linne för bara 100 kronor som jag inte kunde låta hänga där. Nöjd och belåten med inköpet kom jag tillbaka till apoteket och kunde konstatera att 3 nummer hade passerat… Suck. Jag satte mig och väntade i säkert 30 minuter innan det äntligen blev min tur. Nähä, skulle jag har SÅ många mediciner (4 styck) så fick jag minsann sätta mig och vänta igen, tills mitt nummer ropades upp en gång till, denna gången med gröna siffror. Suck igen.

 

Snäll som jag är satte jag mig igen och väntade, och väntade, och väntade… det hände absolut INGENTING på de gröna siffrorna på säkert 30 minuter. Till slut gav jag upp. Smet emellan två röda siffror, tillbaka till den sura käringen jag hade från början och undrade hur lång tid det skulle behöva ta för lite allergimediciner. Påpekade att nu hade jag väntat där i över en timme och bad om att få tillbaka mina recept så jag kunde ta dem till ett apotek där de jobbar mer effektivt.

 

Men ärligt! Inte F*N ska det ta över en timme att få ut lite medicin?? Jag vet ingenstans där de jobbar så långsamt som på apoteken. De liksom får betalt för att dra benen efter sig. Och jag spillde en hel timme helt i onödan en solig dag som idag. Och måste nu ta mig till ett annat apotek. Gud vet hur lång tid det kommer att ta…

One thought on “Apoteksmonopolets bakisda

  1. Föreslår att du aregistrerar dig på Apoteket .se!! Då måste man visserligen komma över den mentala spärren mot internethandel men det kan det väl vara värt? På apoteket.se går du in exakt när du vill o beställer från dina recept, betalar din medicin och är det inte en kylvara kan du få medicinen direkt hem i brevlådan! Vill du hämta på apoteket behöver du inte köa, din påse finns färdig och är redan betald. Medge att tanken är lockande? Om du å andra sidan föredrar att ha picknick med en god bok på apoteket  så ska du naturligtvis välja det ;-)

Lämna en kommentar

