Nedräkningen har börjat…

I denna ljuva sommartid… vad det är underbart med sol och värme! Riktig högsommarvärme, trots att vi inte hunnit längre än till den 10 maj. Hoppas innerligt att detta inte innebär samma katastrof som förra året när sommaren kom alldeles för tidigt för att sedan inte orka hela vägen. Äsch, såklart det inte blir så! Idag har jag varit på stranden och låtit solen värma denna lilla sargade kropp. Satt sen på balkongen med en kall öl och TV4 för att se hästarna galoppera bort sig precis som vanligt. Men vem bryr sig om det när solen skiner? Stack iväg och köpte lite blommor till balkongen istället, som nu börjar bli riktigt hemtrevlig. :)) Nu är klockan 22, balkongdörren står vidöppen och det är lika varmt ute som inne. Underbart!
 
Den här tiden är enda tiden på året som jag verkligen saknar mitt gamla jobb på förskolan. Jag saknar möjligheten att kunna vara ute dagarna i ända. Avskyr just nu mitt kontor, där solen ligger på nästan hela dagen och det blir som en bastu och nu längtar jag mer än någonsin till semestern… Nedräkningen har börjat och nu är det bara fem veckor kvar, sen ska jag vara ledig i hela ÅTTA veckor! Det ska bli sååååååå skönt och det kan inte gå fort nog fram till den 13 juni. Sen får tiden mer än gärna sakta ner så man verkligen hinner njuta och slappa.
 
Jag har en plan med min semester. Eller ett mål i alla fall och målet är att jag inte ska öppna min dator varje dag. Helst inte alls under ett par veckor, jag behöver verkligen vila mina armar och min rygg. Men, tja, det är väl som att säga till en alkis att han inte ska dricka nåt. SVÅRT, men jag tänker i alla fall försöka.
Lämna en kommentar

