Jag vet inte vad jag ska säga. Sällan har jag blivit så berörd som av fallet Engla. Och nu har man hittat henne. Död. Det här är alldeles förfärligt. Jag lider med hennes familj. Och nu visar det sig dessutom att polisen redan tidigare fått in tips om mördaren, då i ett annat fall, men inte följt upp. Är detta det pris vi ska behöva betala för att det alltid ska sparas pengar? Ingenting får lov att kosta någonting, inte ens vår säkerhet. Polisen hinner inte med och mördare får gå lösa. Jag blir så j***a förbannad. Engla hade inte behövt dö om polisen gjort sitt jobb. Då hade den här idioten varit inspärrad för länge sen.
 
Vi får tacka ödet för den "fotograf" som råkade befinna sig på rätt plats vid rätt tid. Sannolikheten att han skulle befinna sig där just då är väl en på miljonen, eller nåt. Vilken god gärning han har gjort!
 
Jag har under loppet av 30 minuter nu fått två SMS som båda säger att kl 21.00 ikväll (14/4) ska vi tända ett ljus för Engla och hennes familj i våra fönster. Jag tänker göra det, vad gör du? Låt alla fönster lysa ikväll!
Lämna en kommentar

