Det är inte sant…

Idag kom det, det fasansfulla brevet fån F-kassan. Det låg där alldeles ensamt på dörrmattan och väntade på mig när jag kom hem. Vågade knappt öppna det, risken att få avslag på min ansökan om vidare sjukersättning var skyhög, särskilt med tanke på de utökade jakträttigheterna på sjuka. Det är ju skottpengar på såna som jag nuförtiden. Men jag var ju såklart tvungen att öppna för att få domen. Bet ihop, hade redan formuleringar klara i huvudet inför en överklagan, men döm om min förvåning – jag fick min sjukersättning!!! Inte bara på ett år utan "varaktigt". Dvs i mars 2011 kommer det att göras en ny utredning, men fram tills dess kan jag andas ut. Pust! jag är sååå glad. =)) Ömsom skrattade, ömsom grät och blev alldeles darrig. Så mycket frustration, så mycket spänningar som bara rann av mig i ett nafs. I min fantasi har jag för länge sen börjat fundera på om vi skulle bli tvungna att flytta till en billigare lägenhet… Härligt! Nu slipper jag fundera mera på sådana hemska saker. Nu kan jag verkligen njuta av min sommarledighet!
 
Och som grädde på moset har vi nu köpt biljetter till Kim Larsen den 5 juli! Det ska bli riktigt roligt!
2 thoughts on “Det är inte sant…

  1. Åh vad jag blir glad av att läsa detta!! Dessa brev är fruktansvärda, det är hemskt att myndigheter som egentligen finns där för att hjälpa kan utöva en sådan psykisk tortyr…
     
    Härligt!! =)

Lämna en kommentar

