Jag plockar poäng!

Minsann om inte jag knappar in lite på Sunes till synes ointagliga ledning! :))
 
Att få honom att äta sin egen medhavda matsäck har jag som jag tidigare nämnt gett upp. Hans mat blir numera blandad med fisk varje kväll, efter att ha konstaterat att han inte ätit någonting alls på dagen. Däremot sitter han numera lugnt och fint på golvet vid mina fötter och tittar på medan fisken tas fram och all mat mixas. Han kurrar lite lätt och slickar sig vällustigt om munnen, för att sedan kasta sig över matskålen i samma ögonblick den landar på golvet. Han har med andra ord lärt sig att jag inte vill ha honom på diskbänken! :)) Härmed står det 5-2 till Sune.
 
Inte heller har Sune legat på borden sen han knuffats ner därifrån ett antal gånger. Det lärde han sig minsann fort att det inte var accepterat, vilket jag är väldigt glad för. Han ligger numera i en av fåtöljerna och håller mig sällskap på kvällarna. Jag knappar in, 5-3 till Sune
 
Sen tycker nog jag att jag ska ha en poäng för min lysande idé att ta ner en gammal plastmatta och preparera den med kattmynta, med tanken att Sune skulle använda den som "klösbräda" istället för mina möbler. Denna lösning har visat sig vara perfekt, han har anammat mattan utan strid. Men ändå, visst kan jag väl få en tröstpoäng för den? Med ställningen 5-4 till Sune och tre dagar kvar, känner jag mig ganska nöjd ändå. Jag har fortfarande chansen att åtminstone gå ur matchen med oavgjort.
 
Frågan är vad jag skulle kunna plocka poäng på härnäst, det känns som ett hopplöst projekt. Men vem vet? Undrens tid är ju uppenbart inte förbi än. Inte ens Carola vinner varje gång… vilket gläder mig enormt mycket. :))
Lämna en kommentar

