Fint besök!

Suck, nu har jag försökt med allt, men det går tydligen inte att få dispens för att få balkongdörren spärrad. Men jag såg att andra har lyckats få upp sin dörr ändå, så jag får väl bruka lite våld på min i helgen om solen tittar fram. Dock fick jag det glädjande beskedet att det nog "bara" rör sig om ca 4-5 veckor istället för 6-8 och det känns ju genast lite – men bara lite – bättre.
 
I morgon får vi fint besök minsann! Vi ska bli tre i familjen ett tag framöver. Min lilla skyddsling, Sune the Cat, ska få god omvårdnad här medan Kerstin åker en vecka till Lanzarote. Det kändes stressigt och otillräckligt att bara ge honom mat och vatten två gånger om dagen i en hel vecka, jag är ju inte direkt morgonpigg. Och sen hade jag haft extremt dåligt samvete på eftermiddagarna när jag skulle lämna honom efter kanske bara en kvart, eller nåt. Det är ju skillnad på sommaren när man är ledig och kan tillbringa tid med honom i kolonin på dagarna. Så vi bestämde oss för att han får komma hit helt enkelt. Bertil får äta sin allergimedicin och hans rum får stängas av, där behöver ju inte Sune ligga och gosa inne. Sen blir det en rejäl vårstädning.
 
Vi har nu förberett och gjort plats i fönster och bokhylla, han gillar att vara där har jag förstått. Och i morgon eftermiddag ska jag hjälpa Kerstin transportera honom hit, med alla hans tillbehör. Det ska bli kul. Hoppas han finner sig tillrätta här.
Lämna en kommentar

