Så nära – och ändå så långt ifrån

Jaha, så var vi där igen, en nos och lite tur från en miljon. Typ. Idag hade vi verkligen flyt med hästarna. Min tur att göra raden och enligt experterna var det en lätt resa emot mål. De tre första loppen "a piece of cake" = tre raka spik. Tre superhästar som skulle vinna sina lopp utan en blinkning. Alla spelade i över 80%, dvs säkra hästar som alla tror på. Alla utom jag… Visst de fanns med på raden, men jag valde att gardera upp med andra hästar.
Lopp 1: Superfarvoriten blev diskad… vinnande häst hade jag! :)
Lopp 2: Superfavoriten vann! Den hade jag också.
Lopp 3: Superfavoriten kom in som god tvåa, vinnaren hade jag! :)
Lopp 4: Även här fanns en hyfsad superfavorit, seplad i 70%, den hade jag fullständigt gått förbi och lika bra var det, för den vann inte den heller… Vinnaren däremot hade jag!! :)) En häst som endast 6% av alla spelare hade med på kupongen. Hur hittade jag den? Nu började det bli riktigt spännande…
Lopp 5: Inte heller här vann favoriten, även om jag hade med den på kupongen. Men det gjorde ju inget, för jag hade vinnaren också! :))
 
Jösses, nu var det riktigt spännande! Fast lopp 6 var loppet jag hade två mycket udda hästar. Från början hade en av mina valda hästar blivit struken och jag tänkte att då skulle jag plocka in en av Susannes val. Men när jag tittade på dem visste jag inte vilken av dem jag skulle ta. Båda hade fyra raka segrar och jag brukar av princip välja bort sådana hästar, någonstans måste sviten spricka. Så jag valde därför en helt annan…
 
Lopp 6: Den andra hästen jag valt kom in som 4:a och en av Susannes hästar vann… grrrr! Fast vem vet, jag hade kanske valt fel ändå.
Lopp 7: Min enda spik. Rutger Raket – man döper hästar till de mest konstiga namn. Rutger kom in som tvåa… och när vi tittade på Vinnare på TV4 kunde vi konstatera att det rörde sig om målfoto och om loppet varit fem meter längre hade Rutger vunnit… Tack och lov hade ingen av oss tittat ens på den som vann, så vi behövde inte reta oss på det.
 
Men ack… så nära och ändå så långt ifrån. Med lite tur hade vi haft alla rätt, eller åtminstone 6 rätt om jag valt den rätta av Susannes hästar. Nu fick vi nöja oss med fem rätt, men den gav å andra sidan 164 spänn och vi fick hela två stycken femmor… Man får vara glad för det lilla och det var i alla fall första gången på mycket länge vi var med ända till slutet. De flesta expterterna föll ju redan i första loppet och hade de inte fallit då, så föll de efter tredje. Och bara det är ju roligt. Nu har vi i alla fall till insatsen nästa vecka! 
 
Vad sju rätt gav? 1 204 808 spänn… suck! 
One thought on “Så nära – och ändå så långt ifrån

  1. Ett annat sätt att dra in lite extra kosing på hästspelet är ju annars att erbjuda sina tjänster som experttippare oc sätta ihop system åt någon tidning, på Skånskan är de kanske ntresserade… Jag ser löpet: Tippa med Skånskans experter, The Dynamic Duo, Else och Susanne!
    Bättre lycka nästa vecka!

Lämna en kommentar

