Strålande sol och 20 grader!

… Vem kan motstå det? Inte jag i alla fall, så jag har tillbringat nästan 2 timmar på min balkong idag, för just där fanns dessa två ingredienser i en härlig blandning. Eftersom jag fick en lite pik om att jag bara gnäller över vädret (fast jag tog det inte så hårt) måste jag idag berömma istället, för trots att vi bara befinner oss i januari var det idag nästan 20 grader på min balkong och det är bevisat med termometer och vittne. Till och med dagens gäst satt med glädje där ute en timme.
 
Tyvärr ska vårt hus fasadrenoveras och de har startat med grannhuset, sen blir det vår tur. Balkongerna ska målas och golven göras vid, vilket kommer att innebära att jag inte kan använda min balkong när vårsolen kommer. Inga vårblommor är det lönt att investera i heller, trots att jag såg att de redan säljer penséer på torget. Jag som älskar livet på balkongen, jag tillbringar som bekant en stor del av min vakna tid där så fort solen och värmen kommer. De kunde väl ha fixat balkongerna under hösten och inte när våren kommer. Och när de ändå håller på kunde de väl gjort dem en halvmeter djupare, så vi fick plats ordentligt, men nähä, sååå kul ska vi inte ha. Detta beräknas vara klart i maj – MAJ!! Jösses, jag kommer att missa många härliga timmar på balkongen i vår… suck.
 
Ikväll har jag varit på bio och sett Arn. Sällan har väl 2½ timme passerat så fort. Plötsligt var det slut… Vill se mer! En härlig stjärnklar himmel mötte när vi kom ut och cykelturen hem var ljuvlig. En bra väderdag i dag med andra ord! ;))
Lämna en kommentar

