Årets julklapp

…en elektrisk mjölkskummare! Behöver jag en sån? Svaret är ett rungande NEJ! Ändå vet jag med säkerhet att jag får en sån i julklapp i år. Det är nämligen företagets julklapp till alla anställda. Hur vet jag det? Jo jag har i två dagar fått den stora äran att packa in 192 stycken sådana. Först fick jag sju lådor med 16 i varje, dvs 112 st och när jag var klar med dem fick jag det glädjande (?) beskedet att det fanns fem lådor till. Suck och pust. Jättekul ju… Jag får tre julklappar varje år och nu vet jag redan vilken den ena blir och kan inte ens glädja mig. Som julklapp nr 2 har jag precis, i ett svagt ögonblick, önskat mig Paul Potts CD. Det blir en spännande jul i år!
 
Kan inte smälta att det bara är tre veckor kvar till jul. Jag som brukar vara ute i god tid med julklappsinköpen har knappt börjat än. Köpte en julklapp till Bertil i helgen och resultatet av det blev att jag nu blir tvungen att köpa en till som jag inte hade tänkt mig. Kan inte gå in på det närmare då jag inte är säker på att Bertil inte läser här… Men jag får svårt att hinna med och hitta vad jag letar efter, det är då ett som är säkert.
 
Julen ja, i år är det min tur att hålla julafton. Bertil är som alltid tillsammans med pappa hos sin farmor och farfar. Detta för att det kommer finbesök från Stockholm i form av två älskade kusiner som han inte träffar särskilt ofta. Vem kan neka sitt barn det? Jag firar sen några år tillbaka julafton med Susanne och hennes båda bröder och i år har det alltså landat hos mig. Men det är mysigt med vår gemensamma, alternativa jul. Så vuxna vi är, samlas vi kl 15 framför TV:n och Kalle Anka med lite glögg och pepparkakor. Sen rullar det på med knytkalas och det mesta som ska finnas på ett julbord finns även hos oss. Bertil och jag firar istället lillejulafton tillsammans med Åke och det blir liksom julafton för mig. Det brukar också bli en mysig dag, med julklappar både i strumpa på morgonen och under granen – till Bertil. Vi äter då Dansk flæskesteg med rödkål och det vattnas i munnen på mig redan.
 
Men först måste jag alltså se till att fixa det där med julklappar och hur jag ska hinna med det har jag ingen aning om. Men det löser sig säkert, det gör det ju alltid…
 
I morgon ska här städas och putsas fönster innan alla adventsljusstakar ska upp i fönstren och på söndag ska vi fira första advent med glögg och pepparkakor! Sen går tiden alldeles för fort och plötsligt är allt över och vi kan börja räkna dagarna till våren och sommaren och första sillen på balkongen… 
One thought on “Årets julklapp

  1. Sebastian älskar vår mjöklkskummare, han använder den för att röra Oboy-pulver i mjölk, blir kanonbra säger han =) =)
    /Linda

Lämna en kommentar

