Sveriges vackraste kvinna…

…måste utan konkurrens vara allas vår Christer Lindarw! Vilken kvinna han är! Så stilig, sådan elegans, sådan charm. Jo, jag har sett After Dark ikväll – igen. Såg dem för ett par år sen och nu var det alltså dags igen, denna gången i sällskap med Bertil och hans farmor. Det var nästan samma show som då, La Dolce Vita, men det gör den inte mindre bra. Tvärtom! Den tål att ses mer än en gång och några nya nummer fick vi se. Bland annat en härlig imitation av The Ark, mina favoriter. Och vem passar bättre att imitera dem än just After (D)ark. Andra kända artister som gestaltades var bland andra Magnus Uggla, Nanne Grönvall, Kikki Danielsson, Lena Ph, Herreys och Charlotte Perelli. Så vitt jag kan höra är det originalartisterna som spelat in sina låtar själva, med ytterst ironiska texter och det är kul när folk kan bjuda på sig själva. Någon som definitivt inte bjuder på sig själv är Sveriges egna lilla riksdiva, la Carola och därför blir inslaget med henne extra roligt. Skenhelighet i evighet…
 
För övrigt har jag numera ny frisyr, eller rättare sagt, jag HAR en frisyr. Gick till Roland (frisören) och bad honom om en frisyr, dock utan att klippa mig kort. Resultatet blev att mitt hår nu är ganska (läs; mycket!) kort i nacken, men ändå hyfsat långt för övrigt och det känns tjockare än förut. Det känns väldigt underligt när jag försöker föra undan håret från nacken och det inte finns något där. Men jag har fått positiva reaktioner, så jag antar att det är snyggt. Ska bara vänja mig, vilket brukar ta tid.
 
Har också köpt mig ett nytt duntäcke, då mitt gamla läcker fjädrar och fjun. De hade halva priset på Hemtex till och med i morgon, så jag känner att jag gjorde ett klipp. Jag kan inte leva utan mitt duntäcke, särskilt inte på vinterhalvåret.
One thought on “Sveriges vackraste kvinna…

  1. Vad kul showen lät! Jag har sett lite av den på tv, och känner igen det där med att artisterna spelat in själva, utom just Carola =) Divafasoner!!
     
    Vad kul att du klippt dig, det låter sketasnyggt =)
    /Linda Hassling

Lämna en kommentar

