Calledutt…

Den här helgen skulle vi passa Sune the Cat och med tanke på det vackra vädret hade vi bestämt oss för att grilla idag. Först skulle telningen dock spela sin bowlingmatch och dagens vinnande rad lämnas in. Bäst som jag satt där och hejade på Bertil ringde mobilen, det var Kerstin som meddelade att hon ändå inte kommit iväg så vi behövde inte oroa oss för Sune. Rullgardinen ner… Fast i nästa andetag frågade hon om vi inte skulle passa på att grilla en sista gång – igen. (Vi grillade ju sista gången för säsongen för ett par veckor sedan, men vem hade kunnat ana detta fantasiska väder) Nåväl, glad blev ju jag eftersom vi redan planerat för grillning.
 
Jag messade Susanne att Kerstin var hemma men det blev grill ändå. Fick ett frågande svar (som jag fick uppläst av min bisittare eftersom jag själv inte kan läsa så liten text i mörkret utan glasögon) "jaha?" så jag kände mig tvungen till en närmare förklaring och skrev tillbaka att "nån blev sjuk". Svaret jag då fick var något förbryllande "Vad betyder det på svenska?"… ?? Jaha? Hur svårt var det egentligen att förstå? Det hela fick sin förklaring lite senare när Susanne visade mig det meddelande hon hade fått. Det visade sig nämligen att jag inte bara är utrustad med dålig syn, utan även med ett extremt dåligt minne. Min nya fina mobil har en bugg. Det går inte att inaktivera den lilla fina (o)praktiska ordboken för gott utan det måste man göra varje gång man ska skriva ett SMS, vilket jag naturligtvis hade glömt bort just för det här meddelandet, och eftersom jag då ser illa upptäckte jag naturligtvis inte det där nere i mörkret i bowlinghallen utan glasögon. Jag koncentrerade mig helt enkelt på att trycka på rätt knappar och skickade iväg meddelandet utan att kunna läsa det. Resultatet blev följande lilla diffusa meddelande "Nobbabäbb calledutt srpsktukl". (översatt till svenska således "nån blev sjuk")
 
Jag skrattade så tårarna rann när jag läste det och det hade Susanne också gjort. Hon är ju sen länge van vid att mina SMS ibland innehåller en och annan konstig bokstav, eftersom jag oftast inte ser vad jag skriver, men det här kunde inte ens hon tyda. Jaja, det är ju kul att man har ett visst underhållningsvärde fortfarande.
 
Hästarna? Vi vann jackpot! (5 rätt 0 pengar)
Lämna en kommentar

