Pensionsdags för Olle

Jaha, då kom dagen då min käre trotjänare Olle ska få gå i efterlängtad pension. Det har länge känts som att han har tappat sugen och jag har många gånger hotat med containern om han inte skärper sig, men ingen förbättring har skett. Jag har därför försökt hålla ögonen öppna efter en ny och bättre modell och idag såg jag en annons från nya Hemmabutiken som premiäröppnar idag med supererbjudanden – halva priset! Istället för 1995:- skulle en ny nu kosta 995:-, ett erbjudande jag inte kunde motstå. Så jag gav mig i väg i en hast, nu skulle det bli andra bullar.
 
Eftersom Toftanäs ligger lååångt utom räckhåll för en utan körkort fick det efter moget övervägande bli taxi dit. Jag ville inte chansa på att vänta till eftermiddagen, då jag hade haft möjlighet till skjuts, eftersom de bara hade 300 exemplar. Men det var lugnt, det fanns många kartonger i butiken och jag är nu stolt ägare av en Harry – med efternamnet Bosch.
 
Jag hittade busshållplatsen så det blev buss hem. Det är lite bökigt med en stor dammsugarkartong, men jag fick platsen med fyra säten för mig själv, fram till Värnhemstorget ungefär. Då kom ett gäng med tre hysteriska tonårsbrudar ombord och skulle givetvis sitta där jag satt, vilket fick till följd att en av dem inte kunde sitta där eftersom min kartong stod i vägen. Tro nu inte att den överblivna tjejen skulle sätta sig på den lediga platsen på andra sidan gången, nädå, hon satte sig i knät på en av de andra. Och så satte flamset igång och höll i sig ända tills jag gick av. Det var med stort besvär tjejen i knät flyttade sig när jag skulle av, hon fattade inte varför hon skulle resa sig. Inte förrän tjejen som satt underst förklarade att "Tanten ska av" fattade hon och makade på sig.
 
TANTEN??? JAG?? :((

1 tanke på “Pensionsdags för Olle

  1.  Alltså, jag vill bara säga en sak! Det är direkt löjligt att oja sig över flamsiga tonårstjejer som man vistats med mellan Värnhemstorget och Stadiongatan (eller var bussen nu stannar)! Löööjligt alltså! I min värld hör flamsiga tonårstjejer till vardagen och att bli kallad för tant betraktar jag numera som en komplimang :S  Jag ska bespara dig de tillmälen jag tvingas utstå men jag kan säga så mycket att jag hade varit lycklig om jag bara fått höra dem mellan Värnhem och Stadiongatan!

Kommentarer är stängda.