B1 och B2 på nya äventyr

Nu har jag äntligen samlat mig efter alla intryck. I lördags var det dags för nästa stora musikupplevelse, Rhapsody in Rock, med Robert Wells & Co intog Trelleborg. Vi åkte dit i strålande solsken och tryckande värme. Det här skulle bli en kanonkväll. Showen skulle börja kl. 20.00 och vi var i Trelleborg redan kl 17.00 eftersom det utlovats annan underhållning innan själva showen och då kan man ju lika gärna vara där som att sitta hemma och vänta på att tiden ska gå.
 
Vi promenerade den relativt korta sträckan upp till Vångavallen men redan efter halva sträckan blev det tvärstopp. Här, liksom i Edinburgh, möttes vi av en gigantisk kö… Men vi är ju vana vid det här laget, så vi ställde oss fogligt i kön (vilken tur att jag har ö nu, så det slipper bli fler kor..). Väl inne på arenan fanns bara en sak att göra, ställa sig i nästa kö, ölkön. Vid det här laget var strupen väldigt torr.
 
Den utlovade underhållningen hade vi kunnat vara utan, men vi satt bra, lite på avstånd och njöt av vår öl och det vackra sommarvädret. Vid 19-tiden small det i skyn och strax därefter började regnet vräka ner… Vi hade varit förutseende nog att ta med våra regncapes och det var vi i det läget väldigt tacksamma över. Ett åskregn brukar gå över ganska fort, men det här höll på och höll på, klockan närmade sig 20 och ingen uppklarning fanns i sikte. :(( Men så plötsligt, tio minuter innan föreställningen, började det så sakta avta och när allt körde igång var det som att trycka på en knapp – inget mera regn.
 
Vi satt jättebra, sektion B, plats ett och två. Mitt i allt ungefär, ingen direkt framför oss, tre meters glugg där, och längst ut i kanten. Bra sikt framåt med andra ord. Vi skojade om B1 och B2 som ju för ett litet barn betyder Bananer i pyjamas… Denna fantastiska placering gav mig den perfekta möjligheten att springa fram till scenen när jag ville fotografera, utan att störa någon. :) Helt suveränt! Bilder finns här till höger.
 
Föreställningen varade i fyra timmar, med endast en halvtimmes paus. Mycket bra musik och show. En Johan Glans i högform, Sarah Dawn Finer med sin fantastiska röst och scennärvaro och överraskningen Tommy Körberg som några av gästartisterna. Vi var helnöjda när vi åkte hem. Det här är något jag har velat se i många år och jag skiter i att herr Nunstedt på Expressen sågar det här, för jag gillar det ändå. Han kan slänga sig i väggen.
 
Nästa stora musikaliska äventyr är nu The Ark på Malmöfestivalen. Ser fram emot det, även om jag på inget vis ser fram emot trängseln… Men vi är laddade!
One thought on “B1 och B2 på nya äventyr

Lämna en kommentar

