Bilder från Skottland

Pust och stön, nu har jag gått igenom alla mina 166 bilder, gjort en grov sortering och valt ut 40 bilder för allmän beskådan i mitt fotoalbum. Jag blir på så gott humör när jag ser alla bilder och extra glad över att de blev så bra. Det är första gången jag reser och tar många bilder med min nya fina kamera, men den har varit till belåtenhet minsann. Jag blev glatt överraskad när jag öppnade bilderna.
Vi lärde oss att Edinburgh Military Tattoo inte bara är ett musikarrangemang i största allmänhet utan är en stor hyllning till alla de soldater som stupat under diverse krig. Att sitta på läktaren, i mörkret tillsammans med tusen, tusen andra, i total tystnad, när det spelades en särskild hyllningsmelodi för dessa soldater var mäktigt. Det hela avslutades med ett gigantiskt fyrverkeri och till allra sist en ensam säckpipeblåsare i mörkret, längst upp på muren till slottet. Mäktigt! Det här är ett minne för livet!!
Tack alla ni som orkade följa oss på vår resa, hoppas fotona kan ge en bättre bild av våra upplevelser.
Lämna en kommentar

