En god (?) morgon

Gääääsp, vilken j**a morgon. Vaknade kl 04.50 av att någon stod nere på gatan, precis under mitt sovrumsfönster och pratade högljutt med varandra och bankade på cyklar. Tittade ut och ser grannens ena grabb – 11 år! – där nere tillsammans med en kompis. VAD gör två elvaåringar ute vid den tiden på dygnet??? Dessa två grabbar höll med all tydlighet på att "reparera" sina cyklar, något som gav eko på hela gatan. Sen försvann de, bara för att komma tillbaka och skramla lagom när jag precis somnat om. Skriiik! Till slut gav jag upp och tog kudde och täcke och gick och lade mig i soffan, där jag slocknade som ett utblåst ljus. Bara för att vakna med ett ryck och hjärtat i halsgropen kl 7.50 då grannen satte igång med att glasa in sin balkong. :( Det var till slut bara att resignera och stiga upp för att möta ännu en solig sommardag. Stranden hägrade. Men… var är den utlovade solen? Hela himlen är full med gråa moln och stranden känns just nu väldigt avlägsen. :(
Lämna en kommentar

