På eller av, det är frågan

I måndags såg jag på The Arks hemsida att de är inbokade på Malmöfestivalen den 24/8. Jag gjorde ett gigantiskt glädjeskutt och skrev in med fet text i almanackan. I tisdags bekräftades detta i Skånska Dagbladet, som också skrev att hela programmet för Malmöfestivalen skulle publiceras på Malmöfestivalens hemsida under eftermiddagen. Så vad gör en hängiven fan då? Jo, hon kollar på deras hemsida på eftermiddagen för att få tid och plats. Där stod inget om The Ark den 24/8. Där stod inget om The Ark överhuvudtaget… ?? Jag gick in på The Arks hemsida igen för att kolla om jag sett så fel. Och tydligen hade jag hallucinerat, för där stod inte heller något om Malmöfestivalen. ??? Fågelholk!
 
Idag kunde jag inte bärga mig, jag mailade till webmaster för The Arks hemsida och ställde frågan – vad hände? Måste säga att jag är djupt imponerad, inte av mig själv utan av Mr. Fredrik Webmaster! Jag fick svar, ganska omgående – tackar allra ödmjukast. Det hela bottnar i "en klassisk arrangör-promotor-fadäs". Det fick inte skrivas där – än – för det är inte "officiellt". Vad man nu menar med det för om det har stått i tidningen så menar i alla fall jag att det är ytterst officiellt. Hur som helst – The Ark kommer till Malmöfestivalen i augusti och jag kommer att stå på första parkett – eller i alla fall i trängseln bland tusentals andra. Längtar!
Lämna en kommentar

