Knäppa knappen?

Så var man bjuden på konfirmation på lördag. Har totalt glömt bort det, eller rättare sagt inte tänkt på att tiden går fort. Det innebär att jag nu står inför faktum att jag saknar present. Men VAD köper man till en femtonårig tjej man inte känner??? Presentkort? De känns så futtigt och bekvämt. Jag vill ge något hon kan ha länge och minnas sin konfirmation… suck, får väl ge mig ut på stan i morgon och ta motsträvige Bertil med mig.

På tal om stan… jag var i stan igår också, denna gång för att se om det fanns nåt fint på rean till mig. Det var länge sen jag köpte mig något nytt att ha på och jag vill ju gärna vara fin på lördag. Och bingo, jag hittade faktiskt en snygg klänning på Camilla som jag känner mig mycket nöjd med. Dock blev jag lite konfunderad när jag kom hem och klippte av etiketten, för i det snöret hängde även en liten söt plastpåse med en liten söt svart knapp. Jaha, tänker du säkert, det är väl inget ovanligt? Nä, kanske inte det, om man bortser från att klänningen ifråga inte har några knappar hur mycket jag än letar. Så frågan är; vad ska jag med knappen till?

Ikväll kommer Bertil hem från en vecka i Stockholm, samt ett litet besök hos bästa kompisen i Norrtälje. Han har säkert mycket kul att berätta, det brukar vara händelserika dagar. Längtar efter att få krama om honom. :)

One thought on “Knäppa knappen?

  1. Present till en femtonåring som du inte känner?? Bahh! Om tjejen i fråga är en normal femtonåring så gör dig för guds skull inte besvär med att springa stan runt!!! Såvida du inte tänkte offra ett par tusenlappar på en MP3, mobiltelefon eller liknande, vilket jag antar att du inte har, så bör du lägga alla tankar på trevliga minnessaker längst in i hjärnvindlingarna. Presentkort är ett bättre alternativ än någon sak från en stenålders tant man knappt är bekant med men det allra bästa är helt klart kontanta stålar!  Vill du bli ihågkommen så lägg ett par timmar på att göra ett tjusigt kort, plocka ut valfritt antal ovikta 20-lappar från banken och gör "rosor" av dem, stoppa ner i en bunt riktiga dito och succen är given, jag lovar!

Lämna en kommentar

