Vid sammanbrottets rand

Kl 07.13 satt hjärtat i halsgropen och jag satt käpprak upp i min säng – från dödläge till fullständigt klarvaken på 0,4 sekunder. Utanför mitt fönster hade trädgårdsmästaren kommit på den lysande idén att klippa häcken. Och han var inte ensam, de var två stycken, med fullt drag på motorerna. Fy f*n! Nog måste det finnas annat att pyssla med ute i det gröna än att dra på motorerna direkt på morgonen. Rensa ogräs till exempel. Eller välja en häck som inte står precis invid ett hus. IDIOTER! L
 
För övrigt kan jag konstatera att en ny dator inte är det minsta kul. Katastrofläge är en bättre beskrivning. Det började redan när vi skulle koppla in routern och skulle ta loss nätverkssladden. Den ligger bakom kylen och går inte att få fram eftersom ingen av oss orkar dra fram kylen. Så nu ligger den delen av sladden som gick att få fram tvärs genom hallen. Jag som precis hade fått ordning här hemma. L
 
Varje gång jag startar datorn kommer ett felmeddelande om en j**a DLL-fil som saknas. Norton frågar om jag vill uppdatera varje gång jag startar datorn, trots att det borde gå att ställa in så den gör av sig själv. Det nya Norton jag köpte i samband med datorn fungerar inte på Vista… Mitt nya mailprogram som kommer med Vista, har alla menyer på svenska, men stavningskontrollen kommer med versionen engelska, tyska, spanska och franska. L Det så kallade nätverket här hemma fungerar inte som det ska. Jag ska kunna hämta mina gamla filer på min gamla dator som numera är Bertils dator, men det går inte att förena Vista med XP. Åke har tillbringat åtskilliga timmar med att försöka lösa problemet, men det går inte. Bertils dator tappar sin uppkoppling titt som tätt och från hans rum hörs illvrål varje gång det sker. Och så vidare…
 
Kolonilivet är härligt, om man bortser från att det sen midsommar är totalstopp i avloppet. Jag har förbrukat tre burkar propplösare, varav den ena var kaustiksoda. Det hjälper inte… L
 
Jag står nu vid sammanbrottets rand och utanför regnar det – IGEN! L
3 thoughts on “Vid sammanbrottets rand

  1. Jag håller med du!! Vista får mig gråhårig! Ny fin dator, man har längtat efter dagen då kartongen står i hallen. Men grymt jobbig att installera.. men jag har fått lite kläm på det, Patrik *thank u* har fiat och trixat! Hoppas ni reder det..=)
     
    Malin

  2. Oj, oj!!! Tänk att elektriska prylar alltid ska krångla!!!!! det ska bara funka å gå! Lycka till med avloppet / miamarie

  3. Semesterlivet verkar hårt på Hallingsgatan! När det gäller stopp i avloppet är jag luttrad som få, det är sånt som ingår i livet på landet nämligen. Beträffande de tekniska problemen så är jag rätt luttrad där också. Det är bland annat därför jag numera endast handlar hos återförsäljare som vänder sig till företag eftersom de har "på platsen service". Jag har ju inget ex som är datakunnig och hade jag haft det så hade han sagt upp bekantskapen för länge sedan!

Lämna en kommentar

