Färdig!

Oh aj, aj, aj, vad det värker i kroppen. Igår låg Susanne och jag och kröp på alla fyra i tre timmar för att få ihop Bertils skrivbord, som kom i 32 delar – minst. Precis när vi var klara med sista delen kom Åke med Billyhyllan och fåtöljen. Men då var vi svimfärdiga av hunger och blev tvungna att ta en paus. Sen var vi redo (eller egentligen inte) att montera Billyhyllan. Den tog väl ungefär tre minuter att montera, vi behövde vid det här laget inte ens läsa på beskrivningen. Det gick som en dans. Och sen kunde vi börja lasta in i hyllorna.
 
Men så är det som det är med gamla lägenheter… golvet lutar och hyllan med det. Den såg precis livsfarlig ut och risken att få den över sig var överhängande. Men med lite kartong under "framfötterna" så står den nu stadigt på sin plats med alla Bertils böcker. Nu får han snart sluta köpa Kalle Ankas pocket, det får inte plats med fler… Efter att ha slöat lite framför TV:n tog jag sen sista rycket och tömde de sista kartongerna för att sen stolt beskåda mitt verk.
 
Och nu, äntligen, står det där, Bertils nya rum, precis så som jag ville ha det! J Det blev ett tonårsrum! Jag är så stolt över min egen förmåga – hoppas nu bara att Bertil också gillar vad han ser. Om han nu behagar komma hem någon gång, han har bestämt sig för att jobba lite i bowlinghallen först. Han har inte brått… tror han inte vågar. Bilder på rummet finns nu att beskåda i fotoalbumet – före och efter.
2 thoughts on “Färdig!

Lämna en kommentar

