Roomservice släng er i väggen!

Vem behöver Roomservice eller andra piffiga inredningsprogram för att få fint? Jag kan själv! Nu står det mesta på plats och jag måste säga att jag har överträffat mig själv. Jag har lyckats skapa harmoni – varenda pryl passar ihop så man nästan blir gråtfärdig av lycka, allt från tapet, till gardiner, sängöverkast, kuddar, lampor, matta… Nu saknas skrivbordet och det ska monteras i morgon + en Billyhylla. Jag är lite tveksam till hur den kommer att få plats förstås, men det måste gå. Han måste ju ha någonstans att ställa sina böcker.
 
Igår var jag och köpte en ny dator till mig, Bertil ska överta min gamla. Eftersom jag absolut inte kan något om datorer kan de sälja på mig vad som helst. Risken finns att jag luras att köpa allt för dyrt så därför tog jag med mig Åke till affären, han vet åtminstone vad han ska ställa för frågor. Det hela slutade med att jag kom hem med en dator stor (läs: liten) som en digitalbox. Den är löjligt liten, riktigt fräck!! Ett styck tangentbord och en optisk mus ingick i paketet, samt  Windows Vista (vem vill ha det?). Enda problemet är nu att det ska kopplas in trådlöst nätverk och jag kan ju absolut ingenting om sånt. Dessutom fanns inget nätverkskort inne hos JME. Åke har lovat hjälpa till med installationerna som ska göras.
 
På söndag kommer Bertil hem och då ska alla möbler vara på plats. Jag hoppas innerligt att han kommer att bli nöjd. Just nu är han väldigt avig och inte alls med på noterna. Jag börjar bli nervös…
One thought on “Roomservice släng er i väggen!

Lämna en kommentar

