Nu är den häääääääär! :))

Nu har den anlänt, min fina, nya 22-tums widescreenskärm! Den har jag väntat länge på, men idag kom den med posten. Jag har ägnat en ganska lång stund till att försöka installera den. Först gick det inte alls, men till slut fanns det liv. Sen var all text alldeles suddig och konstig och jag hade gett upp, men till slut hittade jag hur jag skulle få bort det också, så NU är den igång. Stoooor fin bild, mycket får plats och det kommer att bli så mycket lättare att jobba med trycksaksproduktion och bilder. Man får en helt annan överblick. Kanon! Tack Katarina och FAS-föreningen! Ni är toppen!

Nu saknas bara den nya datorn jag ska inhandla så att Bertil kan överta den gamla i sitt nya rum, som snart är klart. Vi väntar nu på att målaren ska höra av sig, för allt annat är inköpt. När målaren kommer åker Bertil ut och får inte komma hem igen förrän allt står färdigt i det nya rummet. Roomservice kom ju inte till oss, men jag kan minsann själv leka Roomservice och det ska jag göra också. Det kommer att bli jättefint, det ser jag redan. Vi fick nytt golv förra veckan och hans nya stereobänk är monterad och klar och det blev minsann en markant skillnad mot förut. Sen ska det till nya gardiner, kuddar, täcke, matta, tavlor, skrivord, bokhylla och så vidare…. jaja, jag tycker detta är jättekul, mer än vad Bertil gör tror jag. Fast jag är övertygad om att han kommer att gilla det när det är klart! Och det är det ju snart… :))

Lämna en kommentar

