En jobbig j**el :(

Än en gång har vi släpats upp en ledig dag för att det är samling i bowlinghallen klockan 9.00 inför en tävling. Bertil är uttagen att spela för team Skåne mot Köpenhamn på Baltiskan. Det är ju roligt, men inte lika kul när vi (än en gång) får beskedet att Bertil ska spela klockan 13! Så var det förra tävlingen också, samling kl.9, spel kl 13. Man kan bli galen för mindre. :((
 
Denna gången gavs dock möjligheten för dem som inte skulle spela direkt att träna på några banor fram till 11.30, då lunch serveras. Men vad händer då? Jo, Bertil brister ut i gråt och vägrar gå ner på banan. Daaa… Det spelade ingen roll vad jag sa, hur jag än försökte förklara det här med att vara ett lag – laganda – och så vidare, nä, Bertil står envist kvar och tjurar. Jag bad då hans käre far att försöka prata med honom, men fick bara svaret att "Det räcker med att en tjatar". Ja, det är att göra det lätt för sig. Det är alltid jag som ska vara "the bad guy", jag som står för reglerna och han som glider. Fan vad irriterad jag blir.
 
Det hela slutade med att jag åkte hem. Varför ska jag stå där och titta på när andras ungar tränar medan min egen står bredvid och tjurar?? Det kan ju Åke ta hand om, eftersom jag ändå bara tycks vara en jobbig jävel som inte gör annat än tjatar. :((
Lämna en kommentar

