Sweden 12 points

Förolämpad efter typ två minuter. Killen i baren säger till sin kollega "Damen här önskar en Hof". DAMEN? Jag? VA? Vad menar han – DAMEN?? Här försöker man se ung och piffig ut… har väl aldrig känt mig så förnärmad. Men efter att ha sett mig omkring i lokalen kunde jag konstatera att jag definitivt inte var den enda över 40. Många av 40+arna hade förstås sina minderåriga barn som förkläde, men sånt behöver ju inte jag. Jag står för mina infall.
 
Tog min öl och hittade en hörna av ett bord att ställa den på i väntan på kvällens höjdpunkt, The Ark. Men först skulle det till ett förband – såklart. Eller tja, förband och förband… detta var ett förband bestående av en ensam person med gitarr, The Moto boy. Wow! Eller inte… ?? En gossopran-wannabe, modell Ä. En enmansgosskör, eller nåt. Jag vet inte vad det var, men illa lät det. Man kan inte sjunga som en liten pojke när man är 20. Tack och lov höll han bara på en halvtimma, sen var det dags…
 
Yeeeah, weee, tjohooo, där kom han – Mr 2.05. Mr 2.05 ställde sig rakt framför mig och jag såg inte ett skvatt. Ryggtavlan var bred som en lagårdsvägg och han gjorde ingen ansats att flytta sig. Öken. Inte var det någon idé för mig att försöka hitta en annan plats heller, för KB var fullproppat. Jag var glad att jag hade en plats överhuvudtaget där jag fortfarande kunde röra mig, om än inte i sidled, men uppåt och neråt gick bra. Sen kom Ola Salo, som tack och lov var ytterst rörlig och förflyttade sig som en vessla på scenen. Själv försökte jag parera så att jag kunde se glimtar av stjärnan. Fi f*n vilken karisma! Vilken artist han är, Ola Salo! Jag är frälst – The Ark – vilket halleluja moment! Jag har hoppat, jag har dansat, jag har klappat takten, jag har sjungit med efter bästa förmåga. I ärlighetens namn är jag ju nyfrälst när det gäller The Ark, men känner ändå igen en hel del av deras låtar.
 
Plötsligt hände det! Det blev fritt blås – varde ljus – Mr 2.05 försvann! Den sista halvtimman hade jag fri sikt! Vilken glädje, vilket rus och när The Worrying cind kom var det extas. Jäklar, nu är det heja Sverige som gäller nästa lördag. Sweden 12 points. Jag säger som Ola Salo – hur svårt kan det vara?
Lämna en kommentar

