Abstinensbesvär

Hej, jag heter Else och är beroende. Fyra dagar utan dator = fyra dagars svår abstinens. Funderar på att starta en ny förening, ADB. Föreningen för Anonyma-Dator-Beroende, någon som vill ansluta sig? Tänk vad mycket man använder datorn, trots att jag inte sitter här särskilt mycket längre. Men nu står den här igen, fungerande! Jag lever, jag finns, jag är uppkopplad! Den låter förvisso värre än en astmatiker när den drar igång för att övergå till att låta som ett tröskverk, men den fungerar. Vi får väl se hur länge…
 
Igår var det dags för Jägers. Det var min tur att plocka veckans V75-hästar, vilket föranledde vissa besvär utan tillgång till dator på hemmafronten. Fick stjäla några minuter åt det på jobb, vilket inte alls kändes tillräckligt. Men en rad blev det till slut som resulterade i hela 5 rätt! Kunde ha blivit 6 rätt om jag inte varit vild i första loppet, men så här i efterhand känns det som det kvittar om det blev 5, 6 eller 7 rätt. Varken 5 eller 6 gav någonting alls och 7 rätt gav hela 290 spänn. För övrigt kan sägas att inga hästar sprang vår väg alls. Killen i kassan påstod att vi spelade på fel hästar, förstår inte vad han menade med det. ?! Vi spelar alltid på rätt hästar, att sen hästarna inte begriper sitt eget bästa är ju knappast vårat fel.
 
Men vi deppar inte för det, vi hade jättekul ändå. Jag blev ivrigt uppvaktad av en kille som envisades med att kalla oss för "flickor". Smickrande må jag säga, särskilt som han och hans gäng inte var mer än dryga 30… Vackert väder, vackra pojkar och stiliga hästar, vad mer kan man begära av en dag på Jägers?
 
Idag har jag planterat om blommor och lagt ut balkongmattan. Gröna sidan upp. Baden-baden plockades ner från vinden och jag har sen parkerat mig i den hela eftermiddagen. En härlig lördag, en underbar söndag, två arbetsdagar framför mig innan jag ska ha några dagars semester och jag är till på köpet on-line! Livet leker! :))
Lämna en kommentar

