Hjärndöd?

Tja, vintern är ju förkylningstider, fast jag tycker förstås att Bertil varit förkyld mest hela tiden sen i höstas. Men nu har det tagit fart igen och nästäppan med den. Han är uppenbarligen inte nöjd med min nässpray för i morse deklarerade han att nästa gång jag köper nässpray ska det vara Otrivin Menthol. Jag har testat den och fick en chock. Hela hjärnan höll på att blåsas ut och det talade jag om för honom. Förklarade att jag helst ville ha de resterande hjärncellerna i behåll även efter en förkylning. Bertil tittade oförstående på sin mamma och sa, direkt från hjärtat:
– Varför det, du använder ju inte din hjärna ändå.
Var på vägen gjorde jag fel? Och vad?
 
Nu laddar jag inför morgondagens pållejakt. Fast jag kan koppla av den här gången, för det är inte min tur att välja hästar. Tur det, för jag har plockat hästar för 450 spänn och det är långt över budget. Svår omgång som jag med varm hand överlåter till Susanne… Miljonär igen, känns bra.
Lämna en kommentar

