Harry fick sparken

Nu har vi testat Harry Boy sen januari, eftersom vi tröttnade på att aldrig vinna på V75 när vi själva plockade ut våra hästar. Efter förra lördagens fadäs, där den korkade Harry spikade i ett lärlingslopp fann vi för gott att ge honom sparken. Han skötte inte sitt jobb helt enkelt. Det begriper ju vem som helst att när det är lärlingar som kör hästarna kan vad som helst hända.
 
Så – igår körde vi själva. Alltså inte hästarna, men raden. Lotten föll på att det var min tur att plocka ut de vinnande pållarna. Svårt som fasen, men jag räddades i sista stund av två strykningar så jag slapp lägga pannan i allt för djupa veck. Och för att gardera ordentligt plockade jag in några av Susannes förslag som reserver. Bara att sätta sig tillbaka och invänta resultaten.
 
Lopp 1, häst nummer 8 vann. Den hade vi!! Som reserv… :(( En av våra hästar kom in som god tvåa. Ett huvud bakom ettan… :(
I lopp 2 hade jag spikat trots att det var stolopp. Det är ungefär lika korkat som att spika i ett lärlingslopp… Nå, spiken gick hem! Tjohooo!
Lopp 3 vanns av en outsider, spelad i endast 9%, men den hade jag minsann på raden! Tjohooo igen!
Lopp 4 vanns av ännu en outsider, spelad av endast 6%, varav jag var den ena. Tjohooo, nu började det kännas rätt bra.
I lopp 5 vann en häst som ingen hade spelat, nästan, inte ens jag, så jag behövde inte skämmas för det. VÅR häst kom in som god tvåa. Om vi bara fick in de två sista loppen kunde det ju ändå bli 5 rätt, vilket vi räknade ut skulle kunna ge rätt bra utdelning eftersom det bara var outsiders som vann.
Lopp 6 – tjohooooo igen! Ännu en outsider som jag plockat. NU var vi på G! Inför sista loppet hade vi de två mest spelade hästarna på kupongen, så chanserna var goda.
Lopp 7, en av våra hästar kom in som tvåa…
 
SHIT! Att man aldrig kan få lov att vara riktigt glad. 5 rätt gav 1119 kronor, men vi snubblade på mållinjen – som vanligt. Men vi kan konstatera att Harry garanterat inte hade haft med någon av hästarna, så vi hade ändå mer spänning än på länge. I de tre loppen vi missade kom våra hästar in som tvåa och i det ena loppet hade vi dessutom plockat vinnaren som reserv. Det ger förvisso inga pengar, men vi kan konstatera att vi är duktigare än Harry. Det borde finnas pris för sånt också. 4 + 3 tilläggsnummer typ. Som i Lotto.
Lämna en kommentar

