Frukost på balkongen!

Japps, du läste rätt! Idag, söndagen den 4 februari, har jag intagit årets första frukost på min balkong. När solen ligger på är där underbart att vara, även en vinterdag som idag. Tyvärr kom molnen ganska snabbt efter att sista kaffeklunken sjunkit ner och då var det inte riktigt lika skönt längre. Men det gör ju inget, har ändå inte tid att sitta där, idag är det nämligen städ- och tvättdag för hela slanten, till och med fönstren har blivit putsade. Efter alla stormar och andra oväder gick det knappt att skönja huset mittemot ens.
 
För övrigt kan jag nu glädja mig över att ha fått en något stabilare anställning, åtminstone några månader. Kommer att ha garanterat 75% ett tag nu, förhoppningsvis fram till sommaren, men jag är lite osäker. Hur som helst är det jätteskönt att veta att jag jobbar varje dag och att jag kommer att veta vilken inkomst jag har. Timanställningen i all ära, men på slutet har det varit jobbigt, eftersom det blivit mindre och mindre timmar och jag har varit mer ledig än vad jag har jobbat.
 
Nu väntar dammtrasan och dammsugaren på mig, för att inte tala om den gigantiska tvätthögen…
Lämna en kommentar

