En dag på travbanan

En stundens ingivelse fick mig att förra veckan lämna in en egen hopsnickrad V75-rad. En ingivelse som resulterade i 2172:-! Det satt fint minsann efter månader efter misslyckanden. Alla pengar in är välkomna. Igår var det så dags för V75 på Jägers, vilket alltid innebär ett personligt besök. Susanne och jag hade helt skilda åsikter om vilka hästar som skulle vara med på veckans rad, så istället för att försöka jämka ihop våra spretiga förslag till ett, bestämde vi oss för att lämna in var sin rad istället och dela på eventuell utdelning. Det är en variant vi inte testat förut, men den är väl lika bra som någon annan antar jag.
 
Vädret höll oss på sträckbänken länge, skulle det bli för kallt, eller för stormigt? Skulle det bli snö? Vi har ju lyckats två gånger att trotsa alla vädervarningar, ena gången hamnade vi mitt i stormen Gudrun och gången därpå blev det snöstorm. Så vi har lärt oss vara lite försiktiga i vår väderoptimism. Men igår sken solen och vi gav oss iväg, påpälsade som ett par Michelingubbar.
 
Vi inledde dagen, precis som vi alltid gör, med att värma oss med var sin kall öl. Satte oss och fyllde i våra valda platshästar i programmen och fyllde i V75-kupongerna, så vi kunde kasta våra medhavda lappar. Det är enklare att hålla reda på när allt står i ett program. Första loppet 0:-, andra loppet 0:-, inför tredje skulle vi passa på att lämna in V75. Letade febrilt i mina fickor, ingen kupong. Inte i väskan heller… Och lappen jag hade med hade jag ju rivit i många bitar och kastat. Det var bara att gå tillbaka till papperskorgen och hoppas att det inte hunnit kastas för mycket i den. Där hade jag tur, det var bara några ketchupindränkta korvbrickor som lågt där, så jag stod på huvudet ner i papperskorgen och hittade mina små rester av lappen. Vi lyckades pussla ihop den och jag kunde lämna in min V75-rad till slut.
 
Och tur var ju det, för första hästen gick ju och vann. Men sen var det inte mycket med den raden, tror jag fick 3 rätt till slut, så de pengarna hade jag kunnat spara. Och våra platshästar gick inte heller in. Vid dagens slut hade vi 80 kr kvar att dela på. Plus att jag dessutom lyckades förlägga mina vantar någonstans.
 
Inför sista loppet hittade jag 20 spänn på golvet som jag satsade och förlorade… Men kul hade vi ändå. Det är en rätt billig heldag med spänning och mycket frisk luft på köpet. Som ett Kinderegg…
One thought on “En dag på travbanan

  1. Inte för jag vet vad du brukar köpa för kinderegg men jag har aldrig lyckats få ett med frisk luft i… och inte räcker de en hel dag heller… Dessutom får man ALDRIG någonting tillbaka och det man får i sig är fettbildande. Slutsatsen måste bli att det är bättre med Jägers! Bättre lycka nästa gång!

Lämna en kommentar

