Jag ääääälskar vintern!!! :)

Visst är vintern underbar?? Särskilt en dag som idag, när vintern har tagit på sig vårkläderna och solen skiner, fåglarna kvittrar och det är 8 grader varmt. Det till och med luktar vår. Balkongdörren och fönstren har stått öppna hela dagen och vi har varit ute på en lång (hmmm.. nåja) promenad. Hurra för vintern! ;)) Jag hoppas innerligt att det inte blir en RIKTIG vinter nu, för nu vill jag bara ha vår. Ju fortare desto bättre, så jag kan sitta på balkongen och njuta av vårsolen. Längtar så jag håller på att döö.
 
På måndag kör det igång igen, hoppas på en annan form av anställning nu. Vi har pratat lite löst om det och jag håller tummarna för att det går att lösa, jag är trött på att gå på timmar nu. Det har varit alldeles för lite att göra i höst och jag har varit lätt uttråkad. Nu vill jag träda in på en vanlig tjänst igen på 75%, gärna som säsongsanställd, det har jag inget emot. Bara jag vet vad jag har för inkomst varje månad, så man kan planera sitt liv lite bättre.
 
Nytt år = nya chanser (förhoppningsvis) Dock gäller inte det V75, där kör vi vidare med 4 rätt, precis som det alltid har varit. Inte ens Harry Boy klarar av att hitta de rätta pållarna. Och precis som vanligt kommer våra hästar in som god tvåa – alltid. Hade det funnits en tävling som hette "Hitta tvåan" hade vi varit miljonärer nu…. Nya tag nästa vecka, då säger horoskopet att jag ska vinna på V75. :D
Lämna en kommentar

