Tomt å tyst i huset :(

Ack så fort tiden går ibland. Igår kom hon och idag är hon borta igen. Eller det är åtminstone så det känns. I 9 dagar har Katarina varit hos oss och det har gått så bra och har varit så kul. Äntligen lite liv i huset och Bertil har haft sin bästa vän hos sig. Hon är så snäll och go och vi saknar henne redan, trots att det bara är några timmar sen hon for.
 
Åke skulle köra henne och farmor till tåget och jag fick honom att hämta mig också, så jag och Bertil kunde vinka av och Bertil ha sällskap hem, ifall han nu skulle bli ledsen. Jättebra! Tåget skulle gå 11.14 så jag satte klockan på 9, struntade i pipdelen, bara radion (hatar den pipande klockan). Det skulle räcka tyckte jag, 9 är ju ändå en bra tid att stiga upp på, då är man rätt utvilad. Det var dock inte radion, utan telefonen som väckte mig, det var Åke som sa att jag nu kunde gå ner, de var på väg… tittade på klockan och SKRIIIK den var 10.30! :(( Jisses! Jag hade inte hört klockan. På med kläder och ett par ögon och ner till den väntande bilen. Det kan man kalla rivstart… Vilken tur att jag ordnat med skjuts, annars hade jag inte kommit till stationen.
 
Nu är det tomt å tyst i huset och flera dagar kvar av jullovet… *suck* hon hade kunnat stanna några dagar till utan problem! Vi längtar redan till nästa gång! :)
Lämna en kommentar

